Undersökningsföretag

Kategorier:Vardagsliv
Saija

Jag hatar telefonförsäljare! Ja inte som personer alltså, jag förstår ju att det är deras jobb och att de pressas till att sälja. Men själva grejen, att bli uppringd för att tvingas att köpa saker, det hatar jag! Jag har även erfarenhet av att de ofta luras, spelar in samtal och klipper ihop för sin egen vinnings skull. Skamligt!

Det hade kunnat funka om man istället hade fyllt i någonstans att man var intresserad av vissa produkter och att de FICK ringa.

betsson-skraplotter-trioUndersökningsföretag däremot kan jag gärna hjälpa. Om jag för tillfället har tid att prata, annars ringer de oftast gärna upp.
De är vänliga och är inte ute efter att sälja.
Jag har svarat på många undersökningar både genom telefon men även ute på gatan när jag blivit stoppad. Det bästa är om när man får något för besväret, en lott eller kanske ett litet presentkort eller rabatt någonstans. Då tror jag att folk är mer villiga till att ställa upp och svara.
Så är det ju, lite egen vinning vill man ju ha! 😉 Då ställer jag gärna upp!

I vissa fall, när undersökningarna handlar om något jag brinner för, som tex djur, svarar jag gärna på frågor som kan hjälpa dem på något vis, självklart utan egen vinning.
Har även varit med om att svara på frågor angående sin arbetsplats och även där tycker jag att det kan vara bra att svara för att på så sätt kanske kunna förbättra både för sig själv och andra.

Lämna ett svar

Namn*
Email*
Url

Din kommentar*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>