Rhodos, Ixia – September 2016 “Dag 3”

Saija

Idag väntade en dagstur in till Rhodos stad. Vi ställde oss vid busshållplatsen men blev upplockade av en taxi som vi fick till samma pris som bussen. Resan in till stan tog ca 15 minuter och var helt galen! De kör verkligen som galningar!

Gick en vända i gamla stan och tittade i alla stånd. Samma saker överallt och här var det inte samma prutande som i tex Turkiet, visserligen ganska skönt.

Gamla stan
20160923_154135-2

Gick vidare och kikade in i några butiker i den nyare delen av stan men allt var svindyrt. Tog en kopp kaffe och sen gick vi ner mot hamnen och tittade på de stora lyxbåtarna och blev “lurade” att ta en tur med en undervattensbåt. En stor besvikelse!
Jag trodde att man skulle få se häftigt havsliv, coola fiskar och kanske något häftigt undervattensdjur men vi såg bara sten, sten och åter sten. Visst såg vi fiskar, stim med tusentals små rackare, men det var liksom inte mycket att se.
Turen varade bara i ca 45 min och det var betydligt skönare att sitta ute på däck.

Inte direkt fullsatt, haha!
20160923_163149-2

Vi köpte lite billiga kläder i Gamla stan och sen tog vi bussen tillbaks till hotellet.
Vilade en stund och sen gick vi ut på en kvällspromenad och såg oss omkring i Ixia. På vägen hem stannade vi till på sportbaren Sebastians där vi åt middag.

20160923_203457-2

20160923_204452-2

Klicka på bilden för att få upp den i full storlek samt för att bläddra och läsa bildtexter